Kvällsbak !




Ja kära ni!! I kväll har jag legat i ;) Bakat dubbel sats utav kladdkakemuffins. Så några utav mina
kollegor ska få varsin i morgon.
Anledningen till baket var igentligen att jag ska på kören i morgon kväll.
Och denna gången är det min tur att bjuda på fika. 
Då vill jag ju självklart komma med hembakat!

Nu har vi världens biosalong här hemma. Igår fick vi hem en aldeles ny TV.
Vi är så vana att titta på en mini-tjocktv så att titta på film är nu ett sant nöje!!

Också måste jag bara tacka
Martina för hennes superjobb med att lägga in Headern
på min blogg!
Jag har ju själv gjort den men lyckades inte få till det så att den syntes på bloggen.
Så nu har hon fixat det TACK! Blev det inte fint eller? ;)

Kram och Godnatt all goa töser och pågar där ute!
Puss puss



Chokladmuffins
Ungstemp: 200 grader. varmluft 175 grader.

100g margarin eller smör
2ägg
2  1/2 dl socker
1  1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver

Ställ veckade pappersformar i en långpanna eller på en plåt.
Smält matfettet och låt det svalna.
Viska ägg och socker pösigt. Tillsätt de övriga ingredienserna.
Blanda till sist i matfettet. Fördela smeten i formarna.
Fyll dem inte till mer än 3/4.
Grädda mitt i ugnen ca 10 min.

LYCKA TILL!!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Headern va superfin!!

Jag vill oxå lära mig göra sånt... hmm :(

Muffinsen såg mumsiga ut, norpar en på vägen ;)



Men du, får inte skrämmas sådär... 'andliga gäster'... nu går jag ju och lyssnar efter minsta lilla knyst här hemma, haha!

Förresten så blev jag jäkligt skrämd en natt när jag skulle på toa... det dunsade till ordentligt uppe på vinden, precis ovanför mitt huvud... skickade upp maken dagen efter, en kartong leksaker hade tippat omkull!? :S



Ha en bra dag!

Kram Hanna

2009-10-20 @ 06:58:20
URL: http://hannashantverk.blogspot.com/
Postat av: Emma

Sät header :)

Kollerger, kan du inte bjuda kollegernas sambos istället ;)

2009-10-20 @ 08:39:45
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: ingela/Inspiration i vitt

Hej, din header är riktigt proffsig och snygg. Dina kakor är inte så dumma de heller, jag tar en hihi.

Kram på dig/Ingela.

2009-10-20 @ 23:28:23
URL: http://www.inspirationivitt.blogspot.com
Postat av: Vickan

Tack för muffinsen Emma! Dom var urgoda :)

2009-10-21 @ 13:16:22
URL: http://vickanls.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0