Tripp trapp - Stairway to heaven



Idag kom min pappa med en som jag tyckte, briliant idè. Han tyckte att han kunde tillverka trappan till vår övervåning.
Och därför hade han också med sig broshyrer som vi kunde titta i.
Massor av förslag på olika sorters stänger, handledare, knoppar osv. Så vi måste ju bläddra igenom och komma fram till hur vi vill ha det. Jag och sambon.
Det är minsann inte det lättaste. Jag har surfat runder lite och tittat på vad det finns för olika utförande på spiraltrappor. Många är väldigt tidstypiska 2000-talet. Vilket jag helst inte vill ha. Vi har ju diskuterat spiral tidigare men aldrig riktigt hur den ska se ut. Så hittade jag denna bilden! Visst är den väl fin?
Verkligen gammalt möter nytt. Föll mig i smaken som handen i handsken!
Till en av bilderna stod det stairway to heaven. Och det passade väl bra även till denna trappen. Känns som att man är på väg till himmlen! (typ) haha
Vi får väl se hur det blir och vad vi kommer fram till.

Idag var det också begravning. Inte riktigt lika skoj. Men den blev väldigt fin och ljus. Vackra sånger och
en bra präst höjde också det hela lite.
Mina låtar blev bra och jag lyckades samla mig så att jag kunde sjunga ordentligt.
Ett sista farvär till min kära mormor!
Sov gott

Kommentarer
Postat av: Jannike Sjögren

Lust att träffas snart? Jag har en liten ynka julklapp kvar här till dej vännen. Puss miss ya & lav ya

2009-01-22 @ 07:54:23
URL: http://mammajannike.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Emma! Vad roligt att du kikade in hos mig och tack för den gulliga kommentaren :) Det här var en helt ny blogg för mig också, måste ta och kika lite mer så jag blir uppdaterad om allt ni gjort. Vad roligt att ni är i samma ålder som oss, man brukar känna sig lite ung jämfört med andra husbloggare :) Trappen på bilden var ju helt underbar. Jag har också tur som har duktiga föräldrar och andra i närheten som gärna hjälper oss när vi renoverar.

Ha det gott och jag kommer åter :)

Kramar Emma

2009-01-22 @ 14:48:13
URL: http://iemmasvitahem.blogspot.com
Postat av: guzmania

ooo, inte kul att få upp möbler till överväningen med den trappen,hehe..men den va fin.

2009-01-24 @ 12:06:25
URL: http://guzmania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0