Julen nalkas ..





Jag kom precis på att jag varit superdålig på att uppdatera bloggen!!
Fruktansvärt dålig stil enligt mig själv! Så här till jul kan man ju göra så otroligt många
fina inlägg!! Men då har jag tyvärr haft så mycket i görningen att det inte funnits någon tid
över till bloggskrivande och fotografering.
Jag ber om ursäkt för dem dåliga bilderna. Ljuset var inte det bästa här i kväll och jag vill
inte förstöra stämningen med en stor fet bilxt.

Jag fick en ny extra blixt igår. Utav min älskade pappa! Vi hade liten glöggkväll här igår
med lussekatter och pepparkakor, glögg, julmust och mys!
Men den dära blixten till kameran har jag inte förstått mig på än, för där var en himlans
massa finesser på den så det kommer nog att ta ett litet tag.
Men TACK pappa! Jag är superglad för den!!







Skåpet i sovrummet har fått två söta hjärtkransar utav buxbom som jag själv tillverkat
och faktiskt är ganska så nöjd med.
Det luktar så gott när man tippar förbi.

Julen är allt bra härlig!! Det är bara synd att den är över på ett kick.
Och helt plötsligt är det tid för nyårsförberedelser och det nya året är här i ett naffs...

Men först och främst ska vi fira en underbar jul. Med de som står oss närmast hjärtat!!






Det blev inget inlägg efter lucia så det får bli en liten sammanfattning nu i stället.
Först gick jag lucia med kören i kyrkan.
Sedan har jag fixat ihop ett litet gäng som har övat i ca en månad inför lucia.
Så direkt efter kyrkans luciafirande bar det iväg för oss.
Vi hade lagt upp ett schema och åkte runt till vänner och släkt för att
överraska och sjunga. Det blev jätte uppskattat vilket var superskoj!!

Jag var Lucia vilket var första och sista gången. Trots kanalljusen som skulle
hindra det mesta stearinet från att hamna på huvudet rann och brännde det.
Jag hade duk på huvudet men det hjälpte inte mycket. Det rann rakt igenom duken och
satten sig som betong i hårbottnen.
Det var en fasa. Och tog en aningens tid att få bort allt stearing från håret.
Men supermysigt, så det kommer nog att bli en liten
tradition. Fast nästa år får gärna någan annan vara Lucia!

Puss och kram på er
//Emma


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Emma-gumman :)

Så fint ni har det hemma, inte gör det nåt att inläggen kommer sällan, jag är själv ingen hejare på att göra inlägg ofta, och när du bjuder på alla dessa vackra bilder kan man gärna vänta ett tag :)

Du var garanterat en jättevacker lucia, men aj vad jag led med dig och de rinnande stearinet när jag läste.

Ha nu en riktig härlig och fridfull jul! :)

Många kramar Emma

2009-12-23 @ 08:59:05
URL: http://iemmasvitahem.blogspot.com
Postat av: Christin

Åh vilken mysig blogg! Hit ska jag kika in många gånger. Ha det så bra/Christin

2009-12-26 @ 22:27:21
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: Erica



Hej det är jag igen =)



Tråkigt med huvudet och håret men va mysigt det lät annars! Så gjorde jag, min vän och min mamma för ett par år sen. Vi fick ett infall kvällen innan och rotade fram saker till ett luciatåg på 3, mamma var tomte hehe. Så åkte vi runt tidigt och överaskade folk med glögg och sång. Gud va folk blev glada och rörda. Man borde göra det mer. Sprida glädje face-to-face. Bra grej Emma!!!! =)

2010-12-20 @ 08:30:09
URL: http://www.livelaughdance.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0