Önskelista

Var med mamma och Vilja på Västragård i Varalöv idag.
Och det kliade i fingrarna att plantera nya växter!
Jag har länge velat att Hydrangea "Limelight" ska bli en medlem i vår trädgård.
Men har aldrig tagit tag u att köpa hem och plantera.




Den är så underbart vacker! Innan blommorna är utslagna är dem härligt limefärgade för
att sedan bli vita.


Men på besöket idag så fick jag även fler små favoriter som vi bara måste få i jorden
här någon dag!




Som denna Hydrangea "Love you kiss"! helt förälskad blev jag i den!
vill haa!!!




Även en liten närbild på denna söta Hydrangea!

Och för att fortsätta i det rosa temat och temat Hydrangea så varför
inte denna "Pinky Winky"?
Lite skarpare i färgen. Men håll med om att den är fin!



Vill även avsluta med en annan liten dröm.
En vit Pion som jag hittade i en tidning.
"Peach" heter den...
Ååå!! jag måste åka till jobbet en dag med denna önskelista
och fråga chefen snällt om det är något vi har i vårt sortiment!
För i så fall ska det handlas! :)



Vackra Pionen "Peach"


Till hösten ska vi dessutom plantera häck. Det blir efter många om och men en
bokhäck. Men vet inte riktigt än om vi ska välja vanlig bok eller avenbok.
men än är det inte höst... eller? så vi har ju lite tid kvar innan vi måste besluta oss för vad.
Hoppas att ni har en riktigt härlig sommar där ute!
Och att vädret är bättre än vad vi i Skåne har det!
För här skulle man kunna tro att  hösten är kommen. Idag har vi haft 13 grader och regnrusk!

Kramar på er!!
//Emma


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Åh vilka vackra blommor!

Pion är ngt jag SKA ha... Ska få en av min mamma sen i höst.

Finns så mycket vackert i blomväg. Men så ska man veta var man ska ha dom och det ska helst skötas oxå... :)

2011-07-29 @ 08:49:59
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0