Mys !



Min älskade mamma har gått igenom alla gamla bebiskläder från när jag och min bror var små!
Hon har tvättat. Och det som var vitt är klorinat och sedan tvättat. Man kan inte
ana att kläderna är nästan 25 år gamla.
Fick även ett ex antal set med lakan, påslakan och örngott. Här är ett helt underbart
med spets. Och den lilla dräkten är den jag åkte hem från BB i =)
Så underbart söt!



Och här är några utav flickkläderna =)
Man kan inte bli annat än sjuk! Det är ju galet sött!!
Undra så flundra vad det är för en krabat som gömmer sig därinne?
flicka eller pojke? hihi



Också två lite mera pojkiga små sparkdräkter =)
Den högra var den som min "snuttiga" bror fick åka hem i.
Alltså plysh i bebiskläder med små fötter slår ju nästan allt!!



Sist men inte minst!! Ett sett med mössa, kofta och tossor som min mormor
stickade åt mig en gång i tiden och som jag faktiskt har använt =)
Min fina mormor som inte längre finns hos oss.
Detta är ett helt underbart fint minne att ha ifrån henne. Och som jag ju dessutom kan låta mina
egna barn få ärva!


Det var ett litet urval utav vad som fanns i pappkassen som jag fick med mig
hem ifrån mina föräldrar.
Nu ska jag återgå till att måla byron för en fjärde gång... Ahh....
Föstår inte varför färgen inte vill som jag vill.....
Men slutresultatet blir förhoppningsvis bra =)

Ha en fortsatt härlig vecka alla fina!
Puss och Kram
//Emma


Kommentarer
Postat av: Martina

Vad e det för motiv på den översta dressen? tycker den påminner om en som jag hade när jag var liten :)

2010-08-24 @ 14:08:23
URL: http://mirtini86.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilka söta kläder. Man smälter ju nästan, det är så smått och sött, kan knappt förstå att man varit så liten :) Har ni handlat mycket kläder än?

2010-08-24 @ 14:29:21
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Jannike Sjögren

Så underbart fint det stickade settet var, sånt amn verkligen kan använda med gädje i hjärtat. KRAM

2010-08-24 @ 14:30:43
Postat av: Emma

Martina: jag tror att det ska föreställa en liten hund med hängande öron.



Emma: Nej, vi har nästan inte handlat några kläder alls. Bara några basplagg som pjamaser och vita bodysar. Det är ju desto roligare att handla sen när man vet vad det blir för kön. Därför känns det skönt att vi fått så mycket utav mamma och pappa, för då har man endå så att man klarar sig till en början =)



Jannike: Ja eller hur! När det är så personligt så slår det allt!! Bamsekram till dig =)

2010-08-24 @ 16:04:33
URL: http://linnegarden.blogg.se/
Postat av: Catta

Guuud sicka söta kläder, kul att din mamma sparat dem!



Kram Catta

2010-08-24 @ 16:08:34
URL: http://ljuvamagnolia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Åh, jag smälter. Så underbart me liten bebbe....Tror bestämt jag blir sugen oxå:).



Trevlig helg. Kram Camilla

2010-08-27 @ 17:54:24
URL: http://vitaboet.blogspot.com
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Vilken massa myskläder :)

2010-09-05 @ 15:11:17
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0