PH+...PH-...Chock-klor....ALGER!!!



Jag blir GALEN!!! Värmen slog emot vår älskade pool! 31 grader hade vi till slut i den. Det var helt juvligt att bada..framförallt på natten när det bara var 22 i luften.
Men så kom fasan....Bara över en natt slog det om! Från att vara kristallklart vatten kvällen innan till att bli heeelt grönt!.
Vi har chockklorat 2ggr  och det ser ju lite bättre ut nu, mer en blågrön färg. Men aldeles aldeles grumligt.
Det är verkligen supersvårt. Så mycket som ska mätas och kollas. Och när vi chockklorar så stiger ph-värdet till max!
Åhh vad frustrerande det är. Man tror att det är simpelt att ha pool men inte.
Vill bara ha den iordning till semestern börjar men det känns ju lönlöst.
Om det möjligtvis är någon som besöker mig här och har lite tips och erfarenheter....snälla jag är öppen för alla förslag!!


Nu är det sämre väder i Skåne. Ja det är det kanske i hela landet. Min semester börjar om tre veckor och då har jag fyra veckor frammåt. Så kanske kan det fina vädret komma lagom tills dess...ähh lite innan skulle heller inte skada...

Sambon har semester den lilla grisen...men bara två veckor nu..sen har vi tre tillsammans.**myyyyys**

Nu tror jag att jag måste plumsa i sängen om jag ska orka dra mig upp i morgon bitti.

Ha det super mina vänner !!
//Emma

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja det där med pool var lite krångligare än man trodde..

man tycker det är ju bara "lite" vatten.. men är inte så bara

2009-07-07 @ 08:13:38
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Jannike Sjögren

Vår lilal barnpool blev också helt grön över natten, skit trist, ungarna blev jätte besvikna när dom inte kunde bada...

2009-07-07 @ 17:00:56
Postat av: Emma

Behöver regnet!

2009-07-07 @ 18:46:44
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Emma :) Tusen tack för gratulationerna, det känns jättespännande och lite läskigt på samma gång :)

Vilka härliga bilder du visar från er trädgård, ser så fint ut med alla blommorna och sådär gammaldagslummigt som jag älskar :)

Köket ser jättefint ut det med, läckert med putsade väggar, det ser man inte ofta här uppe i Norrland!

Så skönt med semester också, vi får hålla tummarna att vädret är fint och varmt och att det löser sig med det gröna vattnet!

Många kramar Emma

2009-07-21 @ 09:34:02
URL: http://iemmasvitahem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0