Se, se, se !!



Det har hänt så mycket i badrummet!! Jag har bara inte varken haft ork eller lust att ta bilder och sätta mig här och lägga in. Det har ju som ni vet inträffat en del jobbiga och hämska saker.
Men nu äntligen lite uppdatering. Innan kaklet komm upp, som inte är riktigt färdigt än så har vi rollat, rollat och åter rollat väggarna med primer och tätmembran.
Det är väldigt kruxigt och trixit att kakla. Speciellt på diagonalen som vi då givetvis har valt att ha det på.
När man ändå är igång... varför välja den enkla vägen. haha..
Har kaklats här hemma idag också, och halva sista väggen är kvar. Så i morgån blir det nog färdigt med väggarna.
Sedan är det golvet. Det blir en historia för sig eftersom vi valt extremt stora klinkerplattor och ska kunna komma på ett bra sätt att fixa dem vid fallet.
Mitt förslag är att ha sönder en eller två plattor och lägga skärvorna runt bunnen. Tror inte det blir snyggt att lägga mosaik runt. Men det kommer ju inte synas ändå eftersom badkaret kommer att stå över.
Fast jag är väldigt petig.
Nu ska jag joina Emil i soffan och snart är det läggdags!
 
Ha det underbart allesammen
PUSS


     
1:a bilden: Två lager Primer
2:a bilden: fiberrämsa i alla hörn samt speciella dukar vid rör, brunn, vatten avlopp.
3:e bilden: Hela badrummet är sedan rollat med tre lager tätmembran.
(PS: Jag hoppas att ni vet att ni kan förstora bilden genom att trycka på den.)

Kommentarer
Postat av: Jannike Sjögren

Så fint det blir älskling!

Bloggsvar: Det är en som jag troligen kommer bli tillsammans med snart. Allt känns kannonnnn bra. Men vi får prata mer om det sen när vi ses. har en lite julklapp till dej här. Hoppas vi kan ses snart så vi får pratat. Puss puss lav ya

2009-01-05 @ 08:08:35
URL: http://mammajannike.blogg.se/
Postat av: guzmania

Nämen se där, det händer grejer..kul, och finfint!

2009-01-05 @ 17:27:08
URL: http://guzmania.blogg.se/
Postat av: Sara

Va duktig ni har varit. Mycket jobb med att renovera all i huset på nytt kan jag tänka mig. :)

2009-01-06 @ 03:31:47
URL: http://sillysara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0