en HJÄRTANS dag


Gåva från min älskade!

Älskar denna dagen för att den är till för att man ska visa sin uppmärksamhet för varandra lite extra just idag!  Med alla vardagsrutiner och rullande hjul vi människor lätt hamnar i tar man snabbt varandra förgivet och glömmer bort sina älskade. Man glömmer kanske inte helt bort varandra. Men man glömmer till slut bort att visa hur mycket man faktiskt tycker om varandra. Många gånger tar man för givet och "vet" att han/hon vet att jag tycker om honom/henne.
Därför är det bra att ha en dag som denna!  Inte bara för att visa sin kärlek till sin älskade (sambo,man/fru, pojkvän/flickvän. Nej alla. Vänner, bekanta och familjen!
Jag tycker att det kan räcka med att man kramar skickar ett fint meddelande eller något annat för att visa sin uppskattning till någon. Man behöver inte nödvändigtvis visa det med saker och pengar!
Det är många som inte tycker som jag. Många som tycker att denna dagen är helt onödig och att man kan visa den man älskar detta likaså en vanlig vardag. Jag håller med om det. Men jag tycker ändå att detta är så viktigt att det därför är bra att det finns en dag som är uppkallad för att man lite extra kan tänka på hur mycket de som står en nära betyder för en.
För mig är det en Härlig dag! Vad tycker ni??

Snart ska vi till Emils mormor för hon har turen att fylla år på kärlekens dag *hehe*

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller helt med dig!

2009-02-16 @ 20:42:46
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej hopp :) Ja precis, man ska försöka att kompromissa så lite som möjligt, för annars blir det ända att göra om igen!

Vad klokt du skriver. Det är så viktigt att visa de man tycker om vad de betyder för en ibland, även om man tycker att de borde veta så är det ju något man måste underhålla. Jag och min sambo har förlovat oss nu, han frågade och det var helt oväntat, trots att det börjar vara sju år sen man blev tillsammans. Nu har man en ring, känns konstigt och bra :)

Ni är så duktiga ni också. Allid lika roligt att kika in hos er. Hunden var ju helt underbar, har sagt att ska jag ha en hund i framtiden blir det en liten, vit och glad sak. Ha det bra!

Kramar Emma

2009-02-17 @ 22:18:43
Postat av: Emma

Hej hopp :) Ja precis, man ska försöka att kompromissa så lite som möjligt, för annars blir det ända att göra om igen!

Vad klokt du skriver. Det är så viktigt att visa de man tycker om vad de betyder för en ibland, även om man tycker att de borde veta så är det ju något man måste underhålla. Jag och min sambo har förlovat oss nu, han frågade och det var helt oväntat, trots att det börjar vara sju år sen man blev tillsammans. Nu har man en ring, känns konstigt och bra :)

Ni är så duktiga ni också. Allid lika roligt att kika in hos er. Hunden var ju helt underbar, har sagt att ska jag ha en hund i framtiden blir det en liten, vit och glad sak. Ha det bra!

Kramar Emma

2009-02-17 @ 22:19:36
URL: http://iemmasvitahem.blogspot.com
Postat av: Maria Falk

Hej! Nä det var verkligen inte igår haha! Vad kul att du också bloggar, ska följa den =) Hoppas allt är fint med dig! Många kramar/Maria

2009-02-19 @ 19:10:19
URL: http://mariafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0