Höstpromenad


 

Så mysigt jag och Jenny hade det på vår höstpromenad!! Vi gick den lite längre rundan som tog
ca 45 min. Kanske inte jättelångt, men det räckte! Både jag och Jenny och deffinitivt Pajas(vovven) var väldigt nöjda!
Vi gick i skogen bakom vårt hus. På den vägen ligger dammar och sjöar, hagar och ängar. Och det är verkligen så
himmla mysigt! Jag stormtrivs! Varje årstid har sin charm! Våren är himmelsk när allt slår ut. Vårdoften slår nästan
inte något annat. Sommaren är underbar  med grönskande ängar och betande hästar.
Hösten med alla dess färger påminns man varje år den kommer om hur skön den verkligen är!
Också till sist vintern som trots slask eller kyla man absolut inte vill vara utan. Jag minns en så fin vinterdag förra året
när jag´var ute och gick samma runda med Pajas. Det låg ca 1 dm snö på marken. Och när jag hade ungefär halva vägen kvar silade det ner jättestora flingor från skyn. Nordsvenskhästarna gick ute i hagen
med sina långa mörka manar och svansar. Kontrasten med dem mörka hästarna och den kritvita
snön var så himmlans fin! Dessutom var Pajas så lycklig över att få snusa runder i snön.
Allt för idag. Vi ses
PUSS


Kommentarer
Postat av: Jannike Sjögren

Fina ni e på bilden. puss

2008-10-08 @ 09:02:15
Postat av: Jenny

sötfis:)

2008-10-08 @ 15:15:51
URL: http://sminkbloggen.blogg.se/
Postat av: guzmania

Det lät riktigt härligt, och håller verkligen me dig.Du ska veta att ja e bra avis på er, bo så fint, nära naturen. Underbara bilder!

2008-10-08 @ 22:54:06
URL: http://guzmania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0