Florist javisst




Bor det kanske en liten florist i mig?? Kanske det. Jag älskar igentligen allt som har med kreaktivitet att göra.
Jag tycker om att skapa helt enkelt. Tror att det är sammanflätat allt ihop. Renoveringen och inredningen
med allt pyssel man kan göra med det. Sy kyddar och överkast, binda kransar, måla om(vitt), piffa med detaljer.
Som de här grupperna som jag gjorde nu i kväll. I morgon ska vi fira jul med Emils släkt. Och på julafton med min sida.
Vi har har den där vartannat år traditonen. Så i år blir det så. Våra kära mödrar ska få varsin grupp.
Jag blev verkligen supernöjd! Skulle vilja ha en själv!! Men kanske köper samma och gör en likadan till.

Tillverkning
Alltsammans kommer från blomsterlandet och kostade totalt ca 200 kr.
Det är en cyklamen i mitten. Vid sidan om den satte jag en Ceropegia woodii, som jag snurrade runt en dekorationspinne som var lätt att böja. Runt om i krukan är det endast vanlig mossa som jag hämtat från skogen bakom huset. Och som krydda på moset, tre vita kulor och silvrigt trassel. Det behöver verkligen inte vara så kompliserat. Bara att använda lite fantasi!

Kram och Puss på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Jannike Sjögren

Hej min snuttis. Vad händer på nyår för er del? Pussepusspuss

2008-12-23 @ 08:34:44
URL: http://mammajannike.blogg.se/
Postat av: Jannike Sjögren

Mmmm vi har lite att prata om gumman. Jag vet inte alls vad jag ska göra på nyår än får se om d blir ngt speciellt eller bara en vanlig kväll

2008-12-23 @ 13:17:12
URL: http://mammajannike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0