Underbara värme!!

Här har det minsann hänt grejer ska ni veta!! Min pappa har tillsammans med min älskade "festman"...
Ja det har jag inte berättat!! Underbara sambon friade och vi förlovade oss på
min födelsedag den 1 September =) (LYCKLIG)
Dem har i allafall murat vår nya spis i vardagsrummet!!
Jag är oerhört stolt över dem!! Nu njuter vi varje kväll framför brasan. Det är så härligt.
Man kan sitta framför och bara beskåda flammorna och njuta av värmen!
Det kallar jag mysfaktor!!
Tänkte ge er bilder från bygget, från början till slutet =)



Pappa knåpar och fixar med botten.






Också var det sidorna.





Nu börjar det likna något.





Här är den rundad och snart färdig för putsning.





Och det fina slutresultatet!!!


Vi är så nöjda!! Pappa har själv tillverkat det fina smidesgallret som syns på sluttningen.
Han har även gjort nya rör som är kopplade mellan kasetten och skortstenen.
Han är bara så händig min pappa!
Och min sambo är inte så pjåkig han heller =) Han putsade den så fin och idag målade
jag den vit.
Så... ja....jag har ju varit med på ett liitet hörn i allafall =)

Vedlådan bredvid köpte vi på loppis för 20kr.
Den målade jag och satte text på. Helnöjd måste jag säga!





Fick ett underbart lavendelhjärta utav mamma på min födelsedag.
Utöver det fick jag påslakanset och koppar utav min bror.
Och en massa pengar som gick till
Ge-kås shopping till bebisen.



Ha en fortsatt mysig kväll alla söta!!
Vi ses eller hörs!

Pussar//Emma


Kommentarer
Postat av: Emma

Gud så fin spis! Vad duktiga ni varit!

Du får visa hur eran ringar ser ut! :)

2010-09-07 @ 21:25:33
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Martina

Grattis Emma till förlovningen! Va kul för er! Kram

2010-09-08 @ 09:17:14
URL: http://mirtini86.blogspot.com
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Vilken absolut underbar kamin!

Blev himla vackert alltihop ju!



Skönt med händig sambo och pappa.

Grattis till förlovningen då!



SV: ja här ska det bli en liten till. Är BF 9 november, så får vi se när den lilla tittar ut.

Köpte en skruvdragare på ÖB faktiskt. Måste dock upp på NP än en gång för nya skruvar. Men skam den som ger sig.. snart snart så ska nog den där jäkla byrån bli klar... :)

2010-09-09 @ 12:27:48
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2011-07-20 @ 02:10:57
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Lina L

Vilken pappa du har! Denna kamin är en dröm att få ha en sådan! SNYGG!!!

2011-11-28 @ 20:40:39
URL: http://mammalivetpalandet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0