Nu i ro, slumra in, lilla älsklingen min....



Börjar rubriken med en av de sötaste vaggvisor =)
Igår blev den söta lilla vaggan eller korgen får man kanske säga, klar.
Vi köpte den för 50 riksdaler på Össjös loppis =)
Men tyget var inte så roligt och inte så trevligt enligt mig när man inte vet var det
kommer ifrån.
Så jag lämnade in den till en sömmerska och valde nytt tyg.
Jag e sååå nöjd med resultatet fast att omklädnaden kostade en aning mer än vaggan hehe
(800 kr) Men den eeee ju så fin :)



Så nu står den i köket :)
Skönt att den är på hjul. För då kan man ju rulla runt med den
lite var man vill. hehe till och med in i badrummet, om det skulle behövas ;)




Och idag var det ju den beräknade dagen D... Men plutten
mår nog bra där den befinner sig.
Jag däremot kan knappt gå. Det trycker på så in i norden och
mitt becken har nog aldrig varit så ömt!
Ska det verkligen vara så? Har till och med svårt att sitta.
Och nätterna blir mestadels vändningar från höger till vänster och vise versa..
samtidigt som jag kvider för att höfterna ömmar.
Ja det är gaaalet. Stackars älsklingen som får lyssna på mitt ömkande och kvidande..
Sms:en och telefonen har till och med börjat ringa.
Är du hemma? Har det blivit bebis? Har vattnet gått?
Gaahhh, det är frustrerande som det är att det inte händer något..
Men jag förstår ju samtidigt att folk e nyfikna.

Nu ska jag gå och pussa på min älskade sambo och blivande man :)

Ha det underbart!! PUSS
//Emma


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken uunderbar korg...väl värd pengarna! :)

2010-10-11 @ 10:30:42
URL: http://lottagabriella.blogg.se/
Postat av: Jannike Sjögren

Allt smärtande och alla krämpor stämmer vännen det är så det "ska" vara så här inför förlossningen. Korgen blev jätte fin och ja det blir nog nödvändigt att ha med in på badrummet ibland =)

Puss o kram på dej/er

2010-10-11 @ 15:13:50
Postat av: Emma Landgren

Hej! Ville bara säga att du har en så mysig blogg, samt att det ser så himla mysigt ut i ert lilla hus! har sett bilderna på dig och magen på fb. Hoppas bebisen kommer snart och att allt går bra! Kram från Emma

2010-10-11 @ 17:45:07
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Den blev ju jättefin!

Kommer bebisen ligga så bra så :)

2010-10-12 @ 15:59:26
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj! Blev helt förälskad i korgen din, helt underbar!



Har fått någon dille på lantlig stil och söker hej vilt efter bloggar att läsa, och då är din klart läsvärd.



Ps; Om du nångång beslutar dig för att sälja korgen, så är jag väldigt intresserad då jag och pojkvännen påbörjar en bebis resa!



Mvh Ida

2011-05-03 @ 22:53:34
URL: http://idadockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0