Härliga Långfredag!




Denna dagen har varit helt fantastisk!! Har verkligen hunnit med supermycket!!
I förmiddags besökte jag Väla och inhandlade mammas 50-års present!
Sedan bar det av till flowerteam och köpte penseer!! Underbart!!
Det blev så vackert i zinkspannarna utanför dörren och nu känner man verkligen att våren är på väg!

Rabbaterna är rensade och alla perenner är klippta och vi har gjort en riktig vårstädning både ute och inne.
När eftermiddagen närmade sig och solen fortfarande strålade varmt och skönt tog jag Pajas
på en promenad, på jakt efter björkris och vide. Så nu står påskriset klart med dem fina
äggen som jag pysslade till för några år sedan. Och påskliljorna i köket fick sällskap
utav små videkissar!

Till och med Siri har varit på upptäcktsfärd idag! Vi band henne i ett långt rep och
hon tippade runder och såg så söt och nyfiken ut.

Nej hon får vänta med att springa ut på egen hand tills att vi parat henne med någon fin pojke.
För sedan kommer hon att steriliseras.. Annars kommer vi ha kisebebisar
året om, vilket vi inte är jätte sugna på att ha....Fast att det kanske hade varit mysigt :)

Måste hjälpa min älskling i köket nu innan han stupar hehe...
Det blir fläskfilè med klyftpotatis och bearnesås på menyn....Muumms =)

Njut av vårvädret och denna härliga kväll mina vänner!!!

Puss puss
//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0