Bojkotta El-giganten




Ja...Som ni kanske minns så köpte vi en TV för ett tag sedan. Vi var verkligen supernöjda och den
har funkat jättebra!
Tyvärr är vi väldigt mycket mindre nöjda med återförsäljaren (EL-GIGANTEN).

När vi köpte TV:n blev vi informerade om att de hade prisgaranti som gällde alla, både vanliga butiker OCH på nätet. Eftersom vi visste att de inte gällde nätet tidigare var vi mycket noga med att fråga mer
än en gång om det verkligen gällde både butiker och nätbutiker. Vi fick svaret:JA det gäller ALLA.
Bra. Vi kökpte TV:n. Kom hem och letade upp den på pricerunner och hittade den
direkt 2000kr billigare i en annan butik som fanns i Kristianstad.
Glada blev vi och åkte in till Elgiganten med vårt kvitto och bevis för den andra butiken vi hittat.

Men, säljaren vägrar gå med på detta. Även han ser svart på vitt att det är 2000 kr billigare. Men hans
försvar är att den butiken har inget i lager, därför kan dem vara så billiga och därmed kan
han inte konkurera med deras priser.. VAD är detta???!!!!
Han säger också att den butiken kanske inte är seriös och många har blivit lurade på nätet, så han tror inte
ens att vi kommer att få någon TV om vi beställer via den sidan!
Saken är den att vi varit inne  och sett att återförsäljaren är seriös efter som ett ex antal kunder
skrivit resensioner och har haft sina varor utanför dörren efter max tre dagar!!

Nej i stället säger han att han kan sträcka sig med att vi fick tillbaka mellanskillnaden på butiken som står under
den butik vi hittat, vilket var 100 KR HAHAHAHA.....

Han sade också att det står på vårat kvitto vilka butiker som prisgarantin gäller på...Men vi har letat och
inte hittat ett ord om detta!
Varför sa då den säljaren att det gällde alla om det nu inte gör de? : frågade vi...
Han svarade: Men det säger jag med.(Med ett leende på läpparna) 

Jä*la idioter rent ut sagt!!!!!! TV:n lämnar vi tillbaka i morgon. Och jag ska ALDRIG
någonsin mer unna dem på det stället så mycket som ett öre!!!

Så här arg har jag inte varit på MYCKET länge!!!

Hoppas er dag/kväll har varit mer berikad än min!
Puss och kram
//Emma


Kommentarer
Postat av: vicki

Hej! Jag hade inte nöjt mig med detta. Jag hade gått vidare till tidningarna expressen och dom eller ringt till plus. Aldrig att dom stora kedjorna får behandla en hur som hälst. Kram

2009-11-02 @ 22:53:17
URL: http://vickipersson.blogg.se/
Postat av: Jannike Sjögren

Ojoj inte kul detta... Min kväll var mkt bättre ska jag lova, det blev mys o bus med ungarna o sambon, sen somande jag på soffan hehe...

Hoppas humöret e bättre idag. puss o kram

2009-11-03 @ 10:56:03
Postat av: Hanna

Åh, vad irriterande!

Ja, ring/skriv till Plus!



Vilka härliga loppisfynd du hade gjort... Precis vad man vill ha... zink, silverljusstakar, gamla glasburkar ojoj.. :D



Ha d gott!

Kram Hanna

2009-11-05 @ 12:00:22
URL: http://hannashantverk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0