Sommarlängtan = Bilar



Min älskade Honda som jag sent kommer glömma.


Sitter i tankar som får mig att drömma om sommar och sol, hav och stränder. Men framförallt vinden i håret, ljudet av motorn och känslan av att sväva fram över vägarna med sädesfälten på båda sidorna om vägen som vajar lugnt och ger med sig en doft som bara sommar kan lukta!
Att det kan vara så underbart att köra bil. En fin bil framförallt. Det ger en känsla av frihet. Jag saknar min lilla söta Honda del sol så in i vassen! Sålde den när vi köpte huset. Den kostade lite mer än vad den smakade (tyckte jag då). Dyr försäkring och dyr att köra. Min Galant får rulla i sommar, jag får köra med T/D (tvärdrag) och låtsas att det är en cabbe.

Men när renoveringen är färdig ska jag nog införskaffa mig en liten fin sommarbil igen.  Tills dess får jag nöja mig med Emils vrålåk. Som jag från början inte var ett dugg förtjust i.
Ända uppe i Gävle var vi och hämtade den. Och han tycker ju om den men..hmm...nja..jo nu är den ganska okej. Jo jag får erkänna att jag tycker om den faktiskt haha.. Men det hade inte skadat om det var en cabbe.
Innan tyckte jag att han hade bytt ner sig enormt. Hade helst sett att han köpte en ny supra i stället. Han krockade sönder den andra. (En oljefläck rakt över vägen som gjorde att han fick sladd.) En du j-la lastbil som hade stått och läckt utanför hans jobb och brandkåren hade inte lyckats sanera ordentligt.

Nu är Jul och nyår över. Så nu får det gärna bli vår och sommar!! Men jag får nog vänja mig vid tanken att det kommer dröja tills dess.

Gott nytt år!
PUSS


Emils gamla supra..mm saknar lite.




Emils chevelle.


Kommentarer
Postat av: guzmania

Snygga bilar!!

Jag jobbar på Astra Zeneca,turbuhaler,(astmamedicin).. :)

2009-01-08 @ 18:22:11
URL: http://guzmania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0