Sovrum !



Har pysslat med sovrummet nu ett tag som ni vet. Har ju målat om möbler och annat för att få till den rätta stämningen som jag är ute efter. Norrbotten-stolen har fått bli ett nattduksbord så länge. Tyckte det var perfekt! Också släpade jag in en gammal dörr ifrån stallet som ett litet konstverk i sig självt.



Och här är det fina skåpet som är ett arv efter Emils gammelmormor. Förut var det mörkbrunt, nästan svart. Tänk vad lite färg kan göra! Och inte bara fint... superbra förvaring till handdukar, påslakan, lakan och örngott! Vänstra lådan måste bara slipas till i kanterna för trät har slagit sig så den går inte att putta in ordentligt. Förövrigt är jag så nöjd!



Korgstolen fick ny fin färg även den, för att smälta in med allt det andra. Den är underbar
att sitta och läsa en bra bok i.



Och sedan har vi ju självklart den nyinköpta garderoben från IKEA. Det är a och o att ha städat och iordning bland sina kläder! Och riktigt roligt och lätt var det att planera garderoben precis hur man själv ville ha den! Så det kan jag varmt rekomendera!!

   

Små detaljer. Den lilla kannan fick Emil av mig i allahjärtansdag present. Var nog lite för att jag själv inte kunde motstå den.



En ishink som jag fått i arv efter min mormor har fått agera ljusbärare. Ljuset har min mamma själv stöpt.

Det var allt för denna gången. Men jag återkommer självklart.
Hoppas att ni får en trevlig vecka allesamman!

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Emma

Super vackert hem... Ser så mysigt ut. Du får bjudna hem oss ;)

2009-02-25 @ 21:26:36
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: Josse!

Ååååååå, guuuud jag sitter med hakan ner i knät..... Åååå, ni har de så fint... Älskar era rutiga trä golv..... Är det orginal målat eller ha ni gjort de????? Superfint allting!!! VILKET HUS..... Gåshud





<Natti natti j

2009-02-28 @ 00:38:11
URL: http://in-myhouse.blogspot.com/
Postat av: Kristina

vilken fin blogg jag halkade in på!

Hoppas det går bra att jag länkar hit.

Så vackert med alla gamla möbler. Har en förkärlek till allt gammalt jag med!

ha en bra dag.

2009-03-02 @ 14:06:15
URL: http://fruekenstedt.blogspot.com
Postat av: Marina

Vilken underbar blogg du har här. Jag bara älskar gammla dörrar, de visade du ju också en glimt av.

Tack för din kik in till oss och tippset om tradera med skolplacher, ska in dit nu....

Kram

Marina

2009-03-03 @ 07:38:19
URL: http://www.systrarnavitt.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej Emma! Tack så mycket för din kommentar och jag kan bara säga detsamma. Vilka underbara bilder från ert sovrum. Så vackert och mysigt ni har det. Skåpet är ju underbar det också! De där söta änglavingarna var så fina på dörren. Vart kommer de ifrån? Vill ha :) Får ursäkta ett sent svar, har varit i fjällen och helt utan dator ett tag nu :) Kissen är en Chinchilla perser med lite inslag av shaded silver (silver toppar i pälsen) Hon är helt underbar, lugn och fin, men pälsen fäller hon dessvärre, tur att allt är nästan är vitt hemma hos oss ;) Vi får hoppas att din sambo också frågar en vacker dag, är en otroligt härlig känsla och det känns väldigt bra! Ha en härlig vecka! Många kramar Emma

2009-03-03 @ 22:28:33
URL: http://iemmasvitahem.blogspot.com
Postat av: Erik

Väldigt snygg lantlig inredning, du har fått det att gå ihop riktigt bra som helhets intryck.

2009-04-07 @ 21:04:57
URL: http://www.lantliginredning.com
Postat av: Ingela

Vackert skåp - ja, visst är det så att lite färg gör enorm skillnad!

2009-08-15 @ 22:45:52
URL: http://renoveringochfamiljeliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0