Helgens arbete

     
Taket och den blivande toalettdörren.


Lite sen uppdatering från helgen. Men här kommer den äntligen!  Emil har börjat mura på dörröppningen.
Det har varit mycket trixande och mätande för att få det att stämma.
Vi köpte dessutom först för stora lekablock och fick köra och byta dem till mindre. Då passade vi
också på att köpa vitlasyr till innertaket. Och jag kan verkligen rekommendera NP-Nilsson!
Han som hjälpte oss var superduktig och blandade precis den nyansen vi ville ha!
Jag har målat och målat och målat. Och vi blev så himla nöjda med resultatet!!

Vi har tagit in en gammal dörr också som stod ute i stallet. Det är den blivande toalettdörren. Jag älskar patinan i den.
Tycker att den är så fin som den är. Så jag tänkte faktiskt inte göra något alls med den!
Ska bara måla karmen sen är den redo att sättas in!



Dörröppningen.

Nu i kväll fick vi inhandlat en ny pump till brunnen. Är inte säker men tror att det heter hydralpump.
Vår har sjungit på sista versen ett tag nu så vi visste om det. Men nu i helgen ville
den inte alls så trycket i vattnet var ca: lika med noll.
Men snart har vi bra tryck som tur är och man kan lägga det åt sidan.
Galet jobbigt med sådana överraskningsmoment, speciellt nu till jul.
Men allt fixar sig eller hur är det? haha.

Ha en underbart trevlig kväll
PUSS Å KRAM

Kommentarer
Postat av: Jannike Sjögren

Så himlans fint det blir snutt.

Ska du med till Ekebo på lördag? Hoppas

Pussopuss

2008-11-25 @ 08:37:57
URL: http://mammajannike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0